Adımlarıma Işık

26 Ocak 2012 Perşembe

Vurulmaya Devam


Korkutuyor beni.

Anlamıyorum.

Insanların nasıl bu kadar canavarlaşabildiklerini aklım almıyor. Adam öldürmeyi bu kadar basite indirgeyen insanların olması beni ürkütüyor. En çok din/ırk ayırımı yapılamayacak olan konularda bile bıkıp usanmadan bunu öne süren zihniyetleri anlamam imkânsız. Bir insan ölmüş. Arkasından vurulmuş. Ve katilleri kim olduğu, neden vurduğu çok bariz olmasına rağmen gerekli cezayı almamışlar. Bir kadın var; gözü yaşlı, beş senedir yüreği yanıyor. Kadın gözlerini de kalbini de ilk O’na açmış. O’nu sevmiş. O’na dayamış sırtını güvenle. Yarım kalmış bir kadın var. Asaletinden susmayı tercih eden bir kadın. Kocasının ardından içi yana yana ağıt yakan bir kadın. Onbinlerce insanın saygı ve sevgi ile andıgı bir adamın karısı olmak…sevdiğini bir daha göremeyecek olmak…kalleşce vurulduğu halde adaletin yerini bulmasını beklemek…

Bana 1970-1980’lerden bahseden, Asala’nın yaptıklarını anlatan, yüzlerce şehiti öne süren kisilerin ‘gerçekten’ söylediklerinde samimi olmadıklarını diliyorum. Bu kadar körelmiş olmamalarını diliyorum. Benim için değil, kendileri için.

Geçtiğimiz hafta Pazar günü Belçika’nin Türk radyo’su Gold Radyo’da sözümona dj’lik yapan Laz asıllı birini dinledim tesadüfen. Dinlerken kulaklarıma inanamadim. Neredeyse altını çizerek Türkün Türkten başka dostu yoktur diyecek kadar ileri gitmişti. Zamanında Asala’nın yaptıklarını unutmamak gerektiğini söylüyordu. Böyle bir halkın adamı için toplanıp yürümenin, bir de üzerine Hepimiz Hrant’ız Hepimiz Ermeniyiz demenin Türkiyeye ve Türk insan’ına saygısızlık olduğunu anlatıyordu. Kısacası, mikrofonun arkasına geçip, Belçikalı Türklerin beynini böyle yıkamaya çalışıyordu. Kendilerine yazdığım ‘uyarı’ mailinin ardından gelen cevap “kaydı dinleyeceğiz” oldu. Kaydı dinledikten sonra benim yanlış anladığımı ve Ben yapmış olduğum yayında hiç bir ermeni vatandaşına  hakaret etmemişimdir , yayını dinlerseniz benim sitemim Türk olup o gösteriye katılanlardır. deyip hâlâ savunmaya çalıştı. Yazdığı bu cümle bile herşeyi açıklarken benim daha fazla uzatmam mantıksızdır.

Her düşünceye, her görüşe saygım vardır. Ama bu insanlık dışı zihniyete tahammül edemiyorum. Tekrar tekrar aynı şeyi söylüyorum;

O’nlar ne yaptıklarını bilmiyorlar… 

Goncagül "Adalet"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aman diyim birdaha düşün!