Adımlarıma Işık

10 Şubat 2012 Cuma

Senin Elinde

Çocuklar gibi görmek lazım hayatı.
Çocuklar gibi kabullenmek gerekir, sorgusuzca.
Yetişkinler gibi  "bu niçin böyle" diye sormaksızın, olduğu gibi anlamak lazım yaşamı. Ne verip ne alacağını bilmen için anlaman lazım. Ilkin kendini anlaman lazım. Bedeninin nasıl tepki verdiğini. Düşüncelerinin derinliklerinde yatan gizemi bulman lazım. Kendi gizeminle tanışman lazım. Tanışıp, kabullenmen lazım. Sonra elindekilerle neler yapabileceğine bakman lazım. Elindekilere bakmazsan, yenilerini ekleyemezsin. Var olanın değerini bilmezsen, hiçbirinin hakkını veremezsin. Kendi halini anlamazsan, sevdiğinin ruhundan anlayamazsın. Kendini sevmezsen, 'sevdiklerini' hakkıyla sevemezsin. Kim ne derse desin, önce kendin. Önce, mutluluğun herkesten bağımsız olmak zorundadır.  Mutluluk  gibi mutsuzlukta senin elindedir. Bunu öğrenmen lazım. Sevgi; ancak "ama ben..." demediğinde gerçektir. Aşk ancak o zaman yeşerip büyüyecektir. Bencil olmadığında yani.
Kendi değerinin farkında olmazsan, sana içtenlikle söylenen sözlerin sahiciliğine inanamazsın. Bu da sana karşı gayet samimi olan insanları üzmekten başka bir işe yaramaz.
**
Büyükçekmece’de Çağdaş ile buz gibi deniz kokusunu içime çekerken yaşadığımı farkettim. Yüreğim O'nun avuçlarında pır pır ederken, ilçe sakinleri anam, babam, kardeşimdi adeta. Yıllardır sokaklarında geziyordum. Her yer evim yurdumdu. Belki öyle büyük bir özelliği yoktu fakat pılımı pırtımı toplayıp buradan balkonlu bir daire tutup hayatımın geri kalanını yeşil bir zeytin tanesi, bir parça mavi deniz ve Sevgilimle geçirebileceğimi hissettim. Her köşesinde huzur vardı. Yer yer gri olan gökyüzü bile damla damla sevinç yağdırıyordu. Sonra anladım. Mesele Büyükçekmece’nin mütevazi güzelliğinden çok, elimi tutan adamın güven dolu sıcaklığıydı. Yere sağlam basan ayaklar ve ne istediğini bilen bir ben. Ne verdiğini bildiğinden, geleceğin ne getireceğini biliyor olmaktı güzel olan. Bu emniyetti beni evimde hissettiren. Oturup "ol" deyince olmuyor. Ve 'kader' demek kaçış yoludur. Seçimler önümüzde. Özgürlük elimizde. Irade, beynimizde.
Goncagül "Emin"

2 yorum:

Aman diyim birdaha düşün!