Adımlarıma Işık

21 Şubat 2011 Pazartesi

Bazen ne yaparsan yap, olmuyor bazen...

... ama üzülme hemen. Çünkü vardır bir sebebi.

Ben kadere inanmam. Fakat hayatımda tesadüflerin olduğuna da inanmam. Her ne kadar tesadüfen çarpışıp bir yıldırım aşkı yaşamak istesemde, herşeyin böyle olmadığını iyi bilirim.
Lâkin her sonucun bir sebebi olduğuna inanırım. Hissedilen her duygunun, düşünülen her düşüncenin ve de ağızdan çıkabilen her kelimenin bir sebebi olduğuna inanırım. "Ben onu demek istemedim..."leri sevmem misal. Çünkü pekâlâ laf ağızdan çıkmıştır birkere. Dönüşü olmayan bir yol gibidir dilin kemiksiz olma hali. Yüreğinden geçeni kaçırır en nihayetinde ağzın. Öyleyse boştur sonrasında anlatmaya çalıştıkların. Vardır işte herşeyin bir sebebi.

Bir gideni varsa; vardır sebebi...

Bir kalanı varsa; vardır sebebi...

Bir son kaçınılmazsa; vardır sebebi...

Kalbin kırılmışsa; vardır bir sebebi...

Hayatın birnevi 'etme bulma dünyası' olmasının yanısıra, bir de insanın sonradan keşfedeceği güzellikler vardır. Demek istediğim; hepinizin bildiği gibi 'bugün' olmuyorsa yarın 'daha güzel'i olacaktır. Ve bugün doğmadığını zannettiğin güneş, yarın gökkuşağı ile birlikte doğabilir.

Öyleyse çaresizlik yoktur. Bu seni yıldırmak, yıkmak, adeta hayata küstürmek için kulağına fısıldanan bir yalandır. Yaşamının anlamı bir erkeğin seni sevip sevmemesine bağlı olmamalı. Sevincin bir kadının daima senin yanında kalma isteğine bağlı olmamalı. Patronun seni eleştirdiğinde ya da kovulduğunda dünyan başına yıkılmamalı. Zira aç kalmıyor artık kimse. Seni sevmeyen o erkeğin yerine daha yüreklisi ve daha sevimlisi gelebilir. Seni aldatan kadının seni aldatmasının bile vardır bir sebebi; daha pırlantalı birileri gelsin diye mesela....

Tabii bu anlattıklarım sizin için, yani 'siz' inanmayanlar ve Tanrı'nın kudretinden birhaber olan kişiler için geçersizdir. Kötülük herdaim sizi altedebilecek güçtedir. Çünkü siz güçsüzlüğünüze bir de gururunuzu eklemektesiniz. Nefretinizi, kininizi, kırgınlıklarınızı, kızgınlıklarınızı... hepsini koca bir top haline getirip kötünün ayağına yuvarlıyorsunuz. O'da o topla oynaya oynaya büyütüyor. Büyüdükce sizi içine hapsediyor. Artık dinlediğiniz boktan bir şarkı bile, beyninize, hükmedebiliyor...

Herşeyin vardır bir sebebi. Benim yaptığım seçim beni yerden yere vurup mahfetmeseydi vakti zamanında, bugün birçok farkındalığıma sahip olamayacaktım. Beni sömürmeseydi, on yıl sonra sömürülmüş olacaktım. Ama olacaktım. Biliyorum. Balık, baştan kokmalı arkadaş.

Dedim ki geçen gün; "Tanrım, peki ya yapmasaydım? bugün hâlâ...?". Sonra sustum. Dedim ki; "O halde var herşeyin bir sebebi. Ve olması gerekiyorsa dönüp dolaşıp gelecek geri. Yok olmuyorsa, imanım var, benim olacak daha iyileri..."

Goncagül "Çok iyi"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aman diyim birdaha düşün!